Oddelenie školstva a sociálnych vecí
Mgr. Viera Češková
vedúca oddelenia
Tel. číslo: 042/465 08 27, E-mail: viera.ceskova@puchov.sk
Mesto zriaďuje a ruší základné školy a školské zariadenia – vytvára podmienky na plnenie povinnej školskej dochádzky – v oblasti investícií zostavuje plán a rozpočet pre školy a školské zariadenia, ktoré zriaďuje – vykonáva správu škôl a školských zariadení na uskutočnenie výchovno-vzdelávacieho procesu – vykonáva kontrolu hospodárenia školy s finančnými a materiálnymi prostriedkami – zabezpečuje podmienky na stravovanie detí a žiakov -vykonáva štátnu správu v prvom stupni vo veciach neplnenia povinnej školskej dochádzky a v druhom stupni vo veciach ZŠ, ZUŠ a školských zariadení, ktorých je zriaďovateľom a v ktorých rozhodol riaditeľ v prvom stupni – obec všeobecno-záväzným nariadením určuje školské obvody – spracúva a poskytuje informácie v oblasti výchovy a vzdelávania – vybavuje sťažnosti, podnety a petície občanom a zákonných zástupcov žiakov škôl a školských zariadení – schvaľuje návrhy zmlúv o nájme školských budov a miestností, ktorých je zriaďovateľom – eviduje, predkladá na schválenie žiadosti o poskytnutie mestského štipendia, vedie agendu jeho vyplácania a archivuje materiály.
Spoločný školský úrad (SŠÚ) Púchov, Štefánikova 821/21, 020 01 Púchov pre obce:
Dolné Kočkovce, Záriečie, Lysá pod Makytou, Lazy pod Makytou, Lúky, Streženice, Horovce, Dohňany, Visolaje.
Vznik školského úradu: 1. júla 2004, rozhodnutím Krajského školského úradu Trenčín, ktorým potvrdzuje Mesto Púchov ako Školský úrad.
Vytvorenie SŠÚ: zmluvami o spolupráci vyššie uvedených obcí v oblasti školstva a o stanovení podmienok o zriadení SŠÚ (v zmysle zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v zmysle zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov).
Počet základných škôl: 8
Počet základných škôl s materskými školami: 5
Počet odborných zamestnancov SŠÚ: 1
Náplň činnosti odborného zamestnanca stanovuje Zákon NR SR č. 596/200 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Smernica č.7/2004-E, ktorou sa určuje vzorová náplň činnosti obcí ako školských úradov a samosprávnych krajov zabezpečujúcich prenesený výkon štátnej správy na úseku školstva na orgány územnej samosprávy.
Odborný zamestnanec školského úradu:
- vykonáva štátnu správu v druhom stupni vo veciach, v ktorých v prvom stupni rozhodol riaditeľ základnej školy,
-
kontroluje dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti výchovy a vzdelávania s výnimkou kontroly podľa § 13 (ŠŠI) a v oblasti školského stravovania,
vydáva organizačné pokyny pre riaditeľov, najmä organizačné pokyny na príslušný školský rok, -
poskytuje odbornú a poradenskú činnosť školám a školským zariadeniam,
zabezpečuje ekonomické činnosti podľa platnej legislatívy, štatistiku a výkazníctvo,
spolupracuje pri činnostiach a plnení úloh vyplývajúcich z vnútorných dokumentov úradu, -
spolupracuje s inštitúciami podieľajúcimi sa na výchove a vzdelávaní,
spracováva materiály podľa požiadaviek samosprávy, - iné oblasti činností podľa potrieb a pokynov v súlade so zákonom č. 596/2003 Z.z. a zákonom č. 597/2003 Z.z.
Úsek sociálnych vecí a sociálnych služieb
zabezpečuje
- sociálne – právne poradenstvo pre občanov
- sociálnu činnosť v teréne vrátane poskytovania opatrovateľskej služby občanom mesta, ktorí sú na túto sociálnu službu odkázaní
- metodicky usmerňuje opatrovateľskú službu
- v zmysle zákona o soc. službách vykonáva sociálnu posudkovú činnosť na účely posúdenia odkázanosti fyzickej osoby na sociálnu službu a opätovné posúdenie odkázanosti na soc. službu po zmene zdravotného stavu fyzickej osoby
- vyhotovuje komplexný posudok fyzickej osoby o odkázanosti na sociálnu službu
- a vydáva rozhodnutie o odkázanosti na opatrovateľskú službu, rozhodnutie o odkázanosti na soc. službu v zariadení opatrovateľskej služby, rozhodnutie o odkázanosti na soc. službu v zariadení pre seniorov, rozhodnutie o odkázanosti na sociálnu službu po zmene stupňa odkázanosti
- kompletizuje žiadosti klientov pre posúdenie odkázanosti na soc. službu do domácnosti a do zariadenia pre seniorov, žiadosti s vybranými diagnózami do domova sociálnych služieb posiela na TSK do Trenčína, po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia o odkázanosti na soc. službu kompletizuje klientovi žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní služby v danom zariadení
- plní úlohu osobitného príjemcu prídavkov na deti v spolupráci s ÚPSVaR
pripravuje
- podklady pre uzatvorenie zmluvy a vystavuje zmluvu medzi poskytovateľom a prijímateľom soc. služby, dodatky k zmluvám v súvislosti so zmenou úhrady, dohodu o ukončení platnosti zmluvy pri zastavení soc. služby
- podklady k vyhotoveniu pracovnej zmluvy pre opatrovateľov – vedenie personálnej agendy opatrovateliek, platové zaradenie opatrovateliek podľa tabuliek, dohody o zmene pracovnej zmluvy, ukončenie výkonu OS
- podklady k výplatám pre mzdovú učtáreň
- podklady k úhradám za opatrovateľskú službu pre finančnú učtáreň
- podklady k stravným lístkom pre opatrovateľky podľa nároku zo zákona
- podklady pre vydanie rozhodnutia o priznaní alebo zamietnutí jednorazových dávok v hmotnej núdzi a mimoriadnych dávok občanom mesta,
- podklady pre vydanie rozhodnutia o priznaní alebo zamietnutí podpory pri narodení dieťaťa
- podklady pre vydanie rozhodnutia o priznaní mestského štipendia
- podklady pre uplatnenie si príspevku na stravný lístok v školských zariadeniach pre dôchodcov, invalidných dôchodcov
- vykonáva v určitých prípadoch funkciu procesného opatrovníka v konaní OS
vedie
- evidenciu úhrad občanov za OS a vykonáva mesačne kontrolu odvedenej finančnej hotovosti a stanoveného predpisu úhrad od občanov za daný mesiac
- evidenciu prijímateľov sociálnej služby
- spisovú dokumentáciu opatrovaných občanov
spolupracuje
- s občianskymi združeniami, cirkevnými a charitatívnymi organizáciami, vyhľadáva ťažko zdravotne postihnutých a starých občanov, žijúcich v nepriaznivých podmienkach,
- so zariadeniami pre seniorov pri zabezpečovaní sociálnych služieb občanom mesta
- s posudkovým lekárom pri predkladaní podkladov na spracovanie posudku o odkázanosti občana na sociálnu službu,
- s príslušnými inštitúciami a ďalšími relevantnými subjektmi, realizuje konzultácie s odborníkmi a sprostredkováva informácie medzi občanom a inštitúciami v obci, ale i v rámci územných obvodov príslušných orgánov – obecný úrad, úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, školy a školské zariadenia, zdravotné zariadenia a ďalšie štátne a verejné inštitúcie,
- s úradom práce, sociálnych vecí a rodiny
sprostredkúva
- aktivity a opatrenia zamerané na riešenie zdravotno-sociálnej situácie na preklenutie nepriaznivej sociálnej situácie občana, hospitalizácia občana na oddelení nemocnice, zapojenie agentúry ošetrovateľskej starostlivosti do domáceho ošetrovania opatrovaného občana
-
nevyhnutnú pomoc občanom dočasne bez prístrešia, ich umiestnenie v útulku
riadi a kontroluje - úroveň poskytovania sociálnej služby v zmysle platnej legislatívy
- koordinuje a riadi zamestnancov opatrovateľskej služby
vybavuje
- dožiadania orgánov štátnej správy v oblasti sociálnych vecí,
- agendu súvisiacu s hláseniami v sociálnej oblasti a vyhotovením ročných výkazov,
koordinuje
- činnosti súvisiace s umiestnením občanov v štátnych zariadeniach sociálnych služieb i v zariadeniach neštátneho charakteru
- komunitnú prácu , a to mapuje lokalitu obce, zber demografických údajov, analýzu potrieb občanov lokality a využitie podkladov, najmä pre operatívne stanovenie cieľov svojej práce v krátkodobom a dlhodobom horizonte,
- vyhľadávanie občanov, ktorým treba poskytnúť sociálnu pomoc; pracuje s komunitou v jej prirodzenom prostredí,
- základné poradenstvo ( zisťuje osobnú , rodinnú a sociálnu anamnézu) a poskytuje občanovi individuálnu pomoc
- spolupôsobí pri riešení sociálnych problémov občanov a poskytovaní sociálnej pomoci
Úsek kultúry
zabezpečuje
- a spolupracuje s kultúrnymi, spoločenskými, náboženskými, charitatívnymi a športovými organizáciami
- vysielanie v miestnych rozhlasoch
- vedie agendu v zmysle zákona č. 171/2005 Z.z., o hazardných hrách a o zmene a doplnení neskorších predpisov
- eviduje akcie s hudobnou produkciou
- eviduje vykonávanie verejných zbierok v meste
- vedenie kroniky a pamätnej knihy mesta
- činnosť mestskej knižnice, mestského múzea
- evidenciu stávkových kancelárií na území mesta Púchov a sleduje úhradu výťažku z prevádzky stávkových kancelárií,
- zverejňovanie oznamov mesta a propagáciu usporiadaných akcií, výstav
- organizáciu akcií Zboru pre občianske záležitosti
- evidenciu návrhov na udelenie ocenení mestom.
Kontakty
Mgr.Viera Češková, vedúca oddelenia, Tel. číslo: 042/465 08 27, E-mail: viera.ceskova@puchov.sk
Mgr.Adriana Michalcová, odbor. ref. spoloč. škol. úradu, Tel. číslo: 042/465 08 48, E-mail: adriana.michalcova@puchov.sk
Mgr.Ivana Vančová, odborný referent soc. vecí a soc. služieb, Tel. číslo: 042/465 08 35, E-mail: ivana.vancova@puchov.sk
Mária Hořelicová, referent soc. vecí a soc. služieb, Tel. číslo: 042/465 08 49, E-mail: maria.horelicova@puchov.sk
Mgr.Martina Sisková, ref. pre kultúru, ZPOZ, správa Ž. domu, Tel. číslo: 042/465 08 43, E-mail: martina.siskova@puchov.sk
Vlasta Kozáková, referent pre PAM, materských škôl, Tel. číslo: 042/465 08 43, E-mail: vlasta.kozakova@puchov.sk
Súvisiace články
-
Kontakty na MsÚ Púchov
Mestský úrad Púchov Štefánikova 821/21 020 01 Púchov E-mail: msu@puchov.sk Fax: +421 42 465 08 26 Úradné hodiny […]
-
Prednosta MsÚ
JUDr. Eva Kvocerová Tel. číslo: 042/465 08 34, 0918 110 666, E-mail: prednostka@puchov.sk Prednostka MsÚ […]
-
Právno-organizačné oddelenie
Mgr. Radoslav Machan vedúci oddelenia E-mail: radoslav.machan@puchov.sk Organizačne riadi prácu MsÚ a orgánov samosprávy, spracúva základné vnútorné […]